[Somewhere in fast food counter]

Bukan nak kutuk tempat kelahiran sendiri...tapi dengan adanya perkhidmatan seburuk itu, semua orang akan cakap benda yang sama..
Ini semua terjadi bukan masa peek hour je..time biasa pun perkara yang sama terjadi..kadang-kadang rasa malu nak g mkn kt 1st 'fastest' food restaurant kt 'J'..yela..aku tau aku paranoid gila..sebab terbayang2 orang ckp.."bukan main orang J, macam tak pernah jumpa KEPSI! Jakun semacam..penuh beratur nak makan..haha"
Tapi...mostly yang makan dalam tu orang luar,budak2 u,kalau musim perayaan memang anak menantu yang balik dari perantauan pun ada..so..dengar la comparison dari mereka..
"kalau kt KL ni, sekejap je.."
"eheh..tak de pepsi dalam botol?
kitaorang ramai ni..takkan awk nak isi 12 gelas air yang sama?" (memang itu yang berlaku..)
"Dik,air batu dah ada belum?"

Banyak lagi peristiwa2 yang aku dengar sepanjang sejam beratur itu..tak terhitung banyaknya..yang terngiyang2 sekali bila waitress tu tanya customer.."Air milo habis,tengah rolling..kalau air mauten dew boleh?".. Ok,itu bukan typo,memang sebutan waitress tu macam tu..haha..OME! Mula2 aku ingat dia tersasul,tapi benda yang sama berulang banyak kali for the other customer!

Aku cuma berharap,the front desk tu perlu buat sesuatu untuk manage pelanggan yang ramai,untuk begerak pantas lagi,untuk berkata tidak pada benda yang tak de supaya tak perlu tunggu..kadang-kadang kaunter ada 4,kenapa buka dua je?tak cukup pekerja ke?dorg macam ambil remeh je dengan pelanggan..sebab dorg tau,kalau org nak,org akan tunggu..kalau tak de orang datang pun,gaji tetap jalan..tapi tak lama la macam tu,kejap lingkup la..

Kedai dah international,tapi perkhidmatan tak sampai standard international lagi..

Just nak share~


Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]