[Mana pengikat rambut?]

Situasinya bermula dipagi nan hening..di mana aku baru sudah mandi dan membasahkan rambut..

untuk memakai tudung keluar rumah, aku pun tak mengikat rambut sebab rambut basah..

aku dah nampak pengikat rambut aku kat tepi bantal sebelum aku keluar..

dan balik dari jumpa supevisa (superviser) tadi, aku pun terus landing atas tilam sambil membuka tudung dan mencapai handphone(s) sebab aku tertinggal tadi dan tengok-tengok la kot-kot ada apa-apa panggilan dan so on. sejurus itu, aku berpusing-pusing tonggang terbalik di atas tilam dan terjadi la rambut serabai..

lantas aku baru teringat pengikat rambut dan di cari-cari secara sambil lewa, tak dijumpai..perkara pertama aku nak buat ialah nak update blog,fb,twitter tentang "mana pengikat rambut aku?"..

hahahahahaha..

takda solution pun kalau aku update cam tu..sebab selepas aku selak tilam sesaat kemudian, aku dah jumpa ikat rambut aku..hahahahahaha

*membuang tenaga kalau nak update status tanya macam tu..satu hal plak kena bukak beg..keluarkan laptop,cucuk plug, on laptop dan cucuk external keyboard..tunggu connect internet, bukak chrome, taip url dan click new post..and satu hal lagi..terpaksa menaip mcm sekarang ni dan jawapan dari orang belum tentu lagi aku akan dapat sebab aku tak tekan publish lagi..hahahahaha..dan nak tunggu orang baca, aku memang tak dapat-dapat lagi la jawapan..dan..itu baru jawapan, belum tentu ikat rambut aku tu akan ditemui jika aku guna jawapan itu..hahahahaha..itu pun kalau ada yang nak respon la..hahahaha

*moralnya, usaha sendiri di kala ini lebih membantu secara total dan external solution tu cuma sebagai motivasi untuk diri kita supaya berusaha dengan lebih gigih lagi untuk mencapai GOAL kita..hehe..*poyo*

*ok,nak bkk fb dan twiter plak..pastu nak snap pic ikat rambut,nak up kat instagram..hahahaha *gila sosial network betul*

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[32 Years Old]

[Finishing 2020]