[Cari Kerja]

hehehehe..
 
berdasarkan tajuk..memang ternyata aku menggangur lagi..
 
sekarang misi mencari kerja sedang galak dilakukan..
 
langkah 1, buat group cari kerja kat whatsapp..so, segala rakan yang berkaitan ada dalam tu..segala info mak nenek pasal kerja mereka akan paste..hihi
 
langkah 2, dah ada link untuk emel resume..so, resume aku kena revise la..hihi..last update resume dulu time degree dulu..tu pun sebab nak praktikal..hihiaku bagi la resume aku kat lecturer aku sorang tu..nak suruh dia review and comment..sekali nah..banyak gila nak kena edit dan tambah..bahkan dia suruh kasi ayat yang comprehensive serta meyakinkan..hahahaha..aku suruh dia edit dan buat apa yang patut, dia malas..hahahaha..yela..terang-terang tu kena aku yang buat..sebab effort aku tu yang penting..hihi
 
langkah 3, send resume kat prospek yang terlibat..bab ni aku lemah..contoh company tu dah bagi list jawatan..aku lemah tang nak memilh jawatan...rasa macam diva pulak duk memilih jawatan.. aku punya hemat, aku bagi je resume, pandai-pandai la depa bagi aku jawatan apa..hahahahaha.. ternyata benda tu tak da..tau pulak orang tu minat aku nak bg post ape..hahaha
 
langkah 4, bersedia segala mungkin...kemungkinan merantau..kemungkinan dikecewakan..kemungkinan kopak..hahahahaha
 
ok..thats all langkah aku..lebih-lebih aku tak reti fikir dah...hihi

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[Seterusnya..Aku Tak Normal Sangat]