[Hello Followers!!]

hehehe..poyo gila tajuk..gila pun tak poyo sangat macam tajuk ni..hahahaha..
 
aku ada 23 sahaja followers tapi aku sangat menghargainya.. terima kasih sanggup tekan butang follow untuk blog hamba yang tak seberapa ini..hehehehe..
 
nah bunga.. --<-- p="">
 
aktif tak aktif tu aku tak tahu..aku tukang tulis pun tak aktif..hahahahaha...
 
dan aku pulak tak siasat pun follower aku ni..mungkin orang yang sama ada 2-3 account..mungkin dia ada banyak blog dan lain-lain..hehe
 
aku tak kisah angka berapa pun korang..aku cuma harap aku boleh menulis di blog ini menyampaikan apa yang ingin aku sampaikan..hehehe..annoying ke tak tu terpulang pada pembaca..cuma kalau ada manfaat dari penulisan aku ni, sama-sama la kita memanfaatkannya..
 
cheewaaahhhh..serius benor bunyi..hehehe
 
sebenarnya..bukan ini yang aku nak cerita..hahaha
 
aku memang selalu buat mukaddimah panjang..
 
apa yang aku nak cerita ialah bertapa ramai blogger yang ada kat Malaysia ni memanfaatkan blog.. sebagai contoh keknis..
 
blogging ni bagus, kita boleh express apa yang kita rasa, share information, keep in touch with people dan lain-lain..
 
TAPI..
 
bila kau bukak satu isu,
bila kau tayang #ootd kau,
bila kau ada anak comel,
bila kau kahwin grand,
bila kau anak/sedara/rapat dengan somebody terkenal,
bila kau memang kaya tak bekerja dan memang status blogger fulltime duk asyik melancong sana sini makan itu ini,
 
aku tak NAMPAK pun apa sumbangan korang melainkan meninggikan marketing diri, bisness, dan seangkatan dengannya..
 
yela..bila kau datang dengan benda-benda camni, ramai yang akan menghidu dan entah dari ceruk mana follower pun datang, orang share dan mula add di semua social media.. online seller pun apa lagi, dah tengok kau glamor kalah artis, depa pun duk mintak email nak post barang suruh kau pakai/makan/guna dan tayang di social media..magazine dan tv pun panggil..memang tak dapat dinafikan most of korang ni berwajah ayu licin dan pendek kata memang cantik..pakai apa pun cantik..anak korang pun yang mana ada anak tu..so, tengok la komen orang ramai nanti..
"cantiknya...pakai produk apa eh?"
"cantiknya baju ni..style..beli kat mana?"
"comel Nye kopi, nak cubit-cubit je pipi.."
 
kau pun reply dan nahhh..semua jenama-jenama terkenal..yg komen Tanya tadi terus membisu..hahahaha..dan begitu la seterusnya tiap kali kau up gambar..
 
ada pula ketika kau terover letak gambar..ada la yang tercela sedikit..timbul la pulak komen:
 
"uuiii..seksinya..jangan pakai baju ketat-ketat boleh tak?"
"tak ingat mati ke?"
 
then bawah komen tu akan ada seribu komen marah komen yang di atas..hahahaha
 
antaranya,
 
"biarla dia nak jadi diri dia sendiri..sekurang-kurangnya dia tak hipokrit"
"eh,kurang ajar betul mulut sipolan sipolan..tak fikir sensitivity orang lain ke?benda ni mungkin berlaku kat adik akak mak kau bla bla bla.."
"nak tegur ada caranya..bukan cara kasar macam tu..bla bla bla"
 
hahahahaha
tuan punya gambar tak cakap apa biarkan keyboard warrior berbicara..sikit pun tak komen..
ade dia upload lagi esok nya ada la..hahahahaha
dia nak kisah apa, ramai tukang backup..
 
rentetan dari tu, bertimbun akaun palsu yang di create atas nama kau..
 
Ada yang jadi follower ni sebab memang minat dengan kau, suka opinion kau dan sebab diri kau la..
 
tapi..please revise balik..peminat cuma 1/3..2/3 semua haters dan peniaga online..hahahahaha
 
rata-rata orang glamor ni akan come out dengan produk korang sendiri..dah ramai follower, ini la masanya nak meniaga..hahahaha
 
 
*sebenarnya aku takda niat pun nak tulis asam garam kehidupan orang glamor banyak follower di social network ni, tapi dek kerana bengang dengan pisang panas yang entah muncul dari mana..lain la kalau ko penyumbang kepada sesuatu..pengkaji bahan pengganti koko untuk buat coklat ke..hahahaha..itu ok lagi, masalah orang yg follow tu mengagung-agungkan sangat depa..sedangkan depa cuma  tayang hidup depa yang indah je..yang pahit depa telan sendiri..
*ingat la siapa sebenarnya MAHA AGUNG..masya Allah..
 
 
 
  
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[Seterusnya..Aku Tak Normal Sangat]