Thursday, June 21, 2012

[I have a big fat secret..]


saya ada satu rahsia besar...yaaaa...saya tak nak share...nama pun dah rahsia kan?

hahhahah..

p/s: untuk kebaikan semua pihak!


Tuesday, June 12, 2012

[Moved out]

yaaa...aku dah keluar dari ibu kota dungun..hahahha..ibu kota la sangat..
oleh kerna tiada lagi peluang pekerjaan di sana..
aku telah pulang ke kampung halaman...
lantas,aku telah mengangkut barang-barang sebanyak sebonet kereta sedan..
tetapi..masih banyak benda yang aku tertinggal di sana..
yela, aku packing barang dengan kelam kelibut..
ini dia barang-barang itu..
1. payung
2. selipar bilik mesin basuh..(syg lg..)
3. sejadah
4. telekum (arwah mak aku punya..)
5. cekak rambut
6. cotton but
7. sabun basuh

selain tapak kaki dan kenangan-kenangan yang manis di sana..ini sudah cukup untuk aku ke sana lagi..tapi tak tahu bila..hahahha...


[4th interview]

hahahhaha..selagi aku terlibat dengan beberapa juta interview, selagi tu beberapa juta juga akan aku post pasal interview...hahhaaha

so, ini kali ke empat aku ditemuduga..dan dapat jawatan yang aku pohon itu..

now, aku dah start kerja..dan masih sedang menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling yang telah lama aku tinggalkan dahulu..dengan bangunan barunya, colleague baru dan workload yang baru..hahahha..

cerita pasal workload, jadual agak cantik dan aku ada 2 kelas malam..so, untuk kerja kali ini, aku banyak dapat pertolongan dari bapak aku..alhamdulillah..

k then..see yaa..

Wednesday, June 6, 2012

[Their happiness]

2 Jun 2012
Mek Nor & Ipin



hihi..congrates guys! semoga berbahagia selalu sampai akhir hayat..kita semua cantik hari ini..lebih-lebih lagi pengapit..hahahha



[3rd interview]

untuk yang ketiga ini...untuk biasiswa aku sambung master...untuk sebelah kaki untuk mengajar..maknanya,lepas aku habis master nanti, terus dapat mengajar di tempat penaja..

malangnya..semuanya berjalan dengan tidak sempurna..yaa..banyak lagi kelemahan diri..

semasa mock teaching, interviewer suruh skip je..sebab dia kata dia dah tahu..dan around 5 minutes, aku dah disuruh keluar..

yaaa..cara menjawab aku kurang bagus..blur dengan soalan, sampai kena ulang 3 kali soalan baru aku faham..tapi tetap tak tahu jawapan..ak answered 1/3 dari soalan yang diajukan..feels very bad.rasa sangat-sangat loser..

yaaa..aku tahu..kurang persediaan..aku tak jangka adanya soalan-soalan out of box..aku just fikir yang ini hanya mock sahaja..wal hal, mesti la ada soalan-soalan cepu mas..dorang nak uji kita betul-betul mahir tak..sedikit pun aku tak salahkan mereka..

by the way..aku rasa tak selesa sedikit masa interview tu..aku cuma fikir positif dan aku cuba je apa yang aku boleh walau dah tau memang keputusan tidak akan berpihak kepada aku...


[2nd interview of my life]

rasanya tak sama dengan 1st dulu...debaran untuk menunggu, persediaan, kematangan menjawab dan semangat untuk mendapatkan jawatan tu rasa lain dan kurang...

dan semua orang rasa pelik kenapa perlu ditemuduga lagi..sedangkan, jika ada kekosongan, terus sahaja sambung kontrak...aku pun rasa jugak pelik, macam kredibiliti tu tak dipercayai..dimaklumkan bahawa, ada pemohonan yang lain untuk jawatan itu juga dan sebab itulah diadakan kembali sesi temuduga ini..

aku teruskan jugalah..bukan apa..ini satu pengalaman lagi dan secara tak langsung boleh meningkatkan lagi kemahiran dan komunikasi..yela, jarang-jarang sangat bercakap bahasa lain selain bahasa melayu..

keputusannya..aku tak dapat jawatan itu..atas alasan, aku bakal sambung pengajian ke peringkat master dan akan mengganggu perjalan pekerjaan nanti..tambahan pula, aku rasa dah basi sangat..sebab menunggu giliran temuduga tu lebih 2 jam dan masa pula ialah waktu petang..petang, memang dh lesu...semasa menunggu pula, tengok-tengok orang lain, gemapak je..rasa lemah je diri ini..

tapi, Alhamdulillah...temuduga itu dikira aku berjaya jugalah..there was a point in my interview session..hihi..

[A long life to go..Don't give up!]

wauuu..penuh motivasi tajuk yang diberikan itu..
hurmmm..
jauh di lubuk hati ini, rasa sangat terkilan dengan sesetengah perkara..
aku hanya fikir positif sahaja..mungkin ada hikmah disebaliknya dan yang paling penting, itu semua bukan rezeki aku dan mungkin juga bukan masa aku...
mungkin aku kurang berusaha..ini tandanya aku kena lebih berusaha dan ambil kira semua faktor dengan serius..yela..ini soal hidup, tiada yang main-main..lebih-lebih lagi cabaran yang semakin sengit untuk mendapatkan peluang dan ruang..
walau apa pun..sabar itu yang penting..ini sebahagian ujian dari-Nya..
mungkin sebelum-sebelum ni aku selalu lalai dan alpa..

ok la..daaa..

(huhu..tak tahu nak tulis apa daaa..speechless..clueless..hopeless..)


 

Terkulai-kulai meringkuk~ Published @ 2014 by Ipietoon