[Side Income]

Alkisahnya bermula bila ada sorang budak ofis ni tanya-tanya pada yang berpegalaman tentang urusan perkahwinan..
Cth:

Berapa orang nak kena jemput?
Kad nak kena berapa?
Nak combine kenduri dalam sehari kedua-dua belah pihak.
Baju, pelamin dan sebagainya.

So, jawapan pada soalan si bakal pengantin tadi semuanya berkait dengan duit dan bakal pengantin berkenaan pun cakap la kengkangan duit kalau nak buat demikian-demikian.

So, tukang bagi jawapan pun mencadangkan "hang cari la side income lain..tengok kaem tu, pandai je meniaga kat fb tu..".

Aku yang sekadar tak ambil port pun jadi terus terpandang sebab nama aku naik..hehehehe

Ok..
Itu mukadimah..

Aku nak ceritakan kat sini ialah bagus jugak idea side income tu..
Bukan sahaja membantu untuk simpanan kahwin je, tapi bagus la untuk segalanya..

Disamping pagi tadi terbaca ada lecturer aku share pasal post saiful nang.
Pasal ada orang indon belajar dari orang melayu buat nasi lemak last-last income berganda.
Dan orang bangla belajar buat lemang pastu jual. Dari benda yang simple boleh untung..

Aku pun duk menilai apa yang ada pada aku untuk dijadikan sumber semulajadi dan memperolehi side income.

So..aku terfikirkan "paid blogger".

*sekarang aku tengah buat research pasal blogging ni..hehehhe..mungkin web ni ada info yang membantu "http://www.hongkiat.com/blog/sites-to-get-paid-blogging/". 

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]