[Mother Touch]

Hahai lagiiii..

Ramai yang tahu kot aku mmg follow rancangan korea..

Tp mcm idol2 tu tak la sangat.. Takda la kpopers or army sgt.. Haha

Ok..

Stakat ni layan yg ade kat tv je.. Bukan zaman dulu2 nak tgk rancangan ape, mmg hantu download.. Sebab nak dapatkan yg latest.. Kalau kt tv delay seminggu dua..

So..

Aku masih layan lagi drama korea.. Jenis tak tengok sapa hero heroin, main tgk je mana yg sempat..

Pehtu mcm RM, TROS masih tak miss lagi dr zaman bujang dulu..

Pehtu ada tambahan plak aku layan skg ni.. Cth i live alone..hello counsellor.. Dannnnn mother's touch ni.. Hehehe

Aku dulu2 rajin jugak la try2 buat masakn korea.. Cth nye kimchi, kimbab, bimbimbap.. Tp bila tengok rancangan ni.. Perasan nk membuat tu lagi membuak2..

Contoh latest yg aku try ialah ganjang gejang.. Ganjang tu kicap.. Gejang tu ketam.. Ketam petap kicap le kirenye.. Hehehe

Tp tula..

Sepanjang dunia makan2 korea ni, ase kurang le blog2 malaysia share resepi.. Plus bahan nak cari kat mana xtau.. Sebab mcm aku impian nk buat janjangmeun.. Mee kacang hitam.. Nk cari kacang hitam tu dlm bentuk paste tu xtau kt mana.. Kedai brg korea mesti xtau blh mkn ke tak kan.. Dulu2 dh viral kimchi kt mall tu bukan semua boleh makan.. Plus samyang dulu pun ade isu jgk kan..

Tu la aku nampak kurang sket..

Tadi aku tengok episod mother's touch tu buat kimchi besar besaran.. 2000 biji kubis tu.. Plus bermacam jenis lagi kimchi.. Kimchi lobak putih, kimchi campur ginseng dll..

Pehtu dia bagi kt orang..

Ritu ade episod depa g jepun dalam 3 hari.. Bukak kedai masakan korea.. Ramai la peminat rancangan ni mai.. Plus mana2 korean yg lama tak balik negara.. Lama tak rasa masakan korea klasik.. Student2.. Mmg kena serbu.. Tu la tgk sedap je semua depa jual tu.. Ganjang gejang pun ade...

Ok..

Kalau buat entry pasal masak2 korea pun ok kan..

Tp tula..

Takut harapan tinggal harapan.. Mcm la dan..

Hahahhahaha

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]