[Tak Sehaluan]

Lately, aku perasan, otak dan mulut aku selalu tak seiring dan tak sejalan, tak seindah bunga di taman..

sebab..banyak kali dah scene berlaku di mana, aku cakap benda yang aku tengah fikir..

Contoh 1:
M: Ni nak ikut mana?
Aku: *sedang berfikir :eheh..nanti M terikut pagar depan pulak..jauh nak u turn..sambil fikir tu mulut pun menjawab:- Kita ikut pagar depan la..*sambil tangan menunjuk belok kiri arah pagar belakang

Contoh 2:
semasa makan..M telah memberikan telor masin rebusnya yang bahagian kuning kat aku..dan aku memang minat yang kuning, sebab yang putih tu masin sikit..M minat yang putih..tengah-tengah makan, aku pun terfikir nak bagi telur putih kat M sebab dia tak minat telur kuning..
Aku: M, awak suka telur kuning kan..nak tak yang saya punya?
M: Tak nak..
Aku: Eh, bukan ke kau suka?
M: Tak lah.. Tak behi mano hok kuning..

Bila dengar ayat-ayat dia, baru aku sedar, aku salah sebut..

*hahhahaah..adoi~ sebab tu la orang tua-tua selalu berpesan, berfikir sebelum bercakap..ini tak..time nak cakap, time tu la nak analysis la, mencongak la..

Comments

  1. hehe..ada la rakan sorg tu..nnt kne byr royalty plak kt dia sbb gne name dia!haha

    ReplyDelete
  2. hehe..ada la rakan sorg tu..nnt kne byr royalty plak kt dia sbb gne name dia!haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

[New Template]

[32 Years Old]

[Finishing 2020]