[Rumusan 2012]

Sekarang ini aku macam addicted dengan keyboard(ingat cerita Tipah Terpedo)..yela baru habis kelas yang banyak assignment..hari-hari menaip membaca..masih lagi terbawa-bawa sifat itu..so minta maaf la ye blogger kalau entri aku menyebabkan streaming hang slow ke, memenuhkan server ke..hihi
 
bukan itu yang hendak aku tekankan...topik kali ini, ialah rumusan hidup aku sepanjang 2012..almaklumla...sekarang baru bulan 1, kira-kira masih baru lagi aku meninggalkan 2012..
 
sekejap je masa berlalukan?aku ingat lagi, awal-awal tahun lepas aku sibuk lagi ke sana ke mari ke kenduri rakan-rakan belajar..samada naik bus, konvoi dengan kawan-kawan, mahupun merempit moto sendiri..itu pun sebab kenduri kawan sekolah aku dekat-dekat rumah...itupun belum kira kenduri yang aku tak boleh pergi..pendek kata, 2012 kami berumur 24 tahun, dan ramai yang melangsungkan perkahwinan..
 
hasilnya, ramai diantara mereka sedang pregnant dan ada dah melahirkan pun..itu sekali lagi rombongan aku ke rumah diorang untuk lihat baby pulak..itu pun, ada yang baby aku tak tengok lagi..
 
Aku baru tengok baby M dan semalam pergi tengok baby A...A lagi satu tak sempat tengok la..dia dah habis pantang dan dah balik johor dah...dia tengah final year Master..
 
dan awal tahun 2012 jugak di mana bapak aku kembali solo...
 
Ok..tu pasal perkahwinan...next, pasal kerja...Rasa macam fresh lagi dalam kepala otak aku pasal tanda paper budak,key in markah, pergi interview biasiswa, pergi interview nak kerja kat tempat lain..so...semua nya tak kesampaian dan menjurus aku untuk sambung belajar lagi walau tak da tajaan..
 
Dalam pada itu, aku dapat beberapa tawaran temuduga...yang dikesalinya, aku tak da niat pun nak pergi sebab aku pergi sambung belajar dan tak terfikir pun kalau aku failed belajar tak da backup nak buat apa...
 
hurrrmmmmm...takpe, aku ikut je flow yang mendatang...memang aku jenis buat 1 benda je dalam 1 masa..hihi..kalau aku tak buat apa-apa pun nanti, aku duduk rumah jaga bapak aku pun dah cukup membahagiakan..
 
sebut pasal bapak aku, puasa tahun 2012, sebulan aku dekat rumah serve bapak aku sahur dan berbuka...tak la pro mana, tapi boleh la diharap...Raya tahun 2012 pulak, raya macam biasa je...tunggu kawan-kawan aku datang rumah...tak datang-datang...semua main tarik-tarik tali..
 
Cuma raya haji 2012 tula aku yang kena bergerak...ada la rupa raya sedikit...hihi..
 
Mei 2012..Aku konvo ijazah...Akhirnya, tamat jugak la ijazah sarjana muda aku...walau result tak seberapa...Alhamdulillah...
 
Hubungan adik-beradik 2012 ni pulak macam ok je..nampak la sikap toleransi diorang, kalau tak, asyik nak gaduh je..Alhamdulillah...
 
Itu la diantara perkara-perkara besar yang belaku dalam hidup aku sepanjang 2012...
Ada lagi ke yang aku lupa tu halal la ye..hihi
 
Aku bersyukur, sepanjang 2012 ni kami masih ISLAM, aku masih memiliki keluarga yang aman, kawan-kawan yang memahami dan membantu serta persekitran yang masih lagi senang...
 
SYUKUR ALHAMDULILLAH!!!!
 
*Mesti boring kan..sebab plain je...


Comments

  1. Gud Luck 4 u.. Smoga tahun ini lebih baik drp sbelum.. amin... ;-)

    ReplyDelete
  2. tq syairah..ko pun ye..good luck with zf..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

[New Template]

[32 Years Old]

[Finishing 2020]