[Windows 8...on Netbook]

hahhahaha...aku bukan la jenis mengikut trend, pakai benda yang baru keluar atau apa-apa la.. aku pun tak tahu kenapa aku tiba-tiba rajin transfer file dan redha je format netbook ni..yela, walau windows 7 starter, tapi dia ori..tu la dulu-dulu aku tak pernah nak jadi format untuk tukar OS.. dan..tarikh 6 Februari 2013..sekali lagi...sebuah keajaiban berlaku..aku telah menukar OS netbook ini kepada windows 8..hihihi..serius sebelum ni aku tak teruja pun windows ni keluarkan product apa..tapi setelah aku menggunakan 2 hari ini, performance dia quite good la..(dipengaruhi oleh spec laptop)
 
aku cerita sedikit netbook ini pada suatu ketika dulu..
1)windows 7 starter ori
2)aku jarang sangat shut down melainkan hibernate je..sebab, bila nak start up dan turn off process amatlah lambat..
3)selalu hang..kalau tinggal sekejap, sentuh balik, lambat dia respon balik..tapi aku penyabar..aku tunggu je..
4)tak boleh tukar desktop background!hahhaha
 
setelah diinstall windows 8:
1)windows 8
2)sangat suka untuk shut down and turn on balik..tekan shut down tap tap terus screen hitam..tekan on button, tap tap keluar windows..sangat laju
3)tak hang lagi setakat ni bila aku tinggal.masih lagi memberi respon
4)dah boleh tukar desktop background and theme!cantik!
 
*disebabkan netbook,untuk runs app, kena adjust register resolution dulu..
*rugi tak beli masa mula-mula dia keluar dulu..sebab harga dia RM50-RM100 je..sekarang dah naik 800 lebih

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]