[Aku tak tahu..]

Pagi ini...aku tiba-tiba redha..aku ambil gula secawan,telur 3 biji pukulnya menggunakan sudu,garfu, senduk...atas sebab takda mesin pemukul...akak aku buat rosak...hurmmm...setelah setengah jam aku mengemudi, aku masukkan secawan tepung gandum, beberapa ketul soda bikarbonat dan beberapa titis essence vanilla.. kacau sehingga rata..aku pun mngambil tungku bahulu..letak atas pemanggang dan panaskan..sapukan minyak menggunakan batang serai..(ala-ala satay..sepatutnya batang pisang..hihi) setelah itu, aku pun curahkan adunan..dalam 3 minit, ia masak..lembut, tapi tak ranggup.. setelah itu, aku pun perasan...jadilah bahulu sebanyak 33 biji..hahahhaha.. arwah mak aku cakap, 10 biji telur, blh dpt 100 biji bahulu..kira-kira betul la rumus tu..hihi..inilah hasilnya yang tak seberapa...hahahahahahaha
 

 

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[32 Years Old]

[Finishing 2020]