[I am Malaysian]

Ringgit jatuh lagi..
Dalam masa seminggu masih jatuh..



Ok..
Apa yang aku duk baca merata macam-macam isu..

Tapi aku tertarik kepada 1 isu je..
di mana pelabur asing tak nak melabur di Malaysia dek kerana penampilan negatif politik negara dan lain-lain sebab menyebabkan dorang tak yakin nak melabur kat Malaysia..

Justeru itu,
Aku cuma nak menyampaikan inisiatif aku,
yang mana mempromosikan Malaysia balik ke mata dunia..
mungkin dengan cara ini sedikit sebanyak dapat membantu memulihkan nama baik Malaysia..
Rata-rata macam melabelkan Malaysia ni No 1 dalam:

Korupsi
Diabetes
Kronisme

Ya..tahu..kita negara membangun..
tapi..ni la tanggapan yang sangat-sangat merundumkan negara..

Wahai kamu di luar sana..
Marilah melabur di Malaysia..

Industri makanan dan fesyen aku rasa sangat bernas kalau hangpa nak meniaga dan melabur..
kami suka makan..
hehehe..

kalau pelancongan pun sangat ok apa Malaysia ni..
banyak tempat menarik dan cantik..
yang kami sendiri pun dalam usaha nak pergi..

Dan kan ada menteri katanya bila duit RM makin murah, ramai pelancong luar nak datang..
So, try la...
Orang Malaysia pun takkan pergi melancong jauh la..
Semua dalam negeri je..

dan pada aku industri automobil pun amat laku kat Malaysia ni..
jual tayar pun padan dah..
orang memang tukar selalu..
di samping Malaysia banyak getah nk produce tayar..

So..
Melaburlah dengan kami..
nescaya kamu akan peroleh keuntungan..
jika kamu semakin menjauh,
ekonomi kami semakin merundum..

makin tipislah peluang peniagaan kamu bila kami tiada lagi kuasa membeli..

*cuma pendapat 15sen dari saya..



Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]