[Laksa ku..]

heheheh..
Hari ni kawan aku rajin buat bekal..
dia masak nasi goreng dan letak dalam bekal untuk makan di ofis..

so, makan pagi aku melantak nasi goreng tu..
banyak dan kenyang la..
tak lama lepas tu,
dalam pukul 11 lebih kurang kawan aku yang lain datang bawak polistren,
berisi pulut kuning dan rendang ayam untuk setiap seorang..
kesnya sebab dia bernazar..

So, belum pukul 12 lagi aku dah melantak kat meja aku..
lunch hour tu aku tak rasa lapar dah la..
aku pergi surau tidur..

dalam 2.30 masuk ofis,
budak ni ajak makan..
sebab sorang tu memang tunggu aku nak makan..
dia tak lunch lagi..
aku pun boleh la lagi nak menambah kalori..
hahahhaha

so,
aim benda macam sup yang tak berat sangat..

aku pun menuju ke kaunter sup..
situ ada jual sup, mee kari, laksa, bubur..nasi ayam dan macam-macam..
dek kerana kami datang dah lambat,kaunter tu dah siap kemas,
yang tinggal cuma laksa..

aku pun order la laksa..

akak yang jaga takda kat kaunter tu..
mungkin pergi solat ke, rehat ke, tah tah dah balik..
hehehe..

so,
untuk melayan aku,
cuma perlu isi kuah je,
sebab segala inti pati dah di isi dalam mangkuk dan ditutup rapi dengan plastic wrapper..
so,
sape-sape je boleh buat..

oleh itu,
budak penghantar makanan la yang tolong isikan kuah itu..

so keadaan kaunter itu seperti berikut:


Petunjuk:
X - tempat aku berdiri
Biru - meja/kaunter 
Merah - Periuk kuah laksa
Kelabu - Periuk air panas/sup/what so ever
Hijau - Tong kecik lutsinar berisi air untuk rendam senduk..yang macam chopstick tu kononnya senduk la nak menceduk...kaler air dah kemerahan-merahan hasil dari rendaman senduk laksa..ibarat macam kuah laksa yang sangat cair..

ok..
kisahnya bermula bila aku men doubt yang tukang isi kuah itu..
kan aku cakap dia tu budak tukang angkat pinggan, hantar makanan..
so, pada hemat aku dia tak tahu mana kuah laksa..

masa dia pusing ke belakang ke arah periuk berderek tu,
dia telah menuju ke tempat hijau itu..
aku pun dah gelabah..
tangan aku dah melangkau meja biru tu nak menahan budak tu dari isi kuah yang bukan kuah laksa itu dan zaaappppp saat itu jua, dia cuma ambil senduk..
kenyataannya, dia tahu mana kuah laksa yang sebenar..

hahahhahahah..

rasa malu sangat menebal tika itu..
dalam 0.009 milisecond je lagi mulut aku nak bersuara..
nasib tak sempat..
kalau tak bertambah malu dan tobat tak makan situ dah..
hahahha

*hehe..mudah sangat men doubt orang..ini la jadinya..tapi kadang aku senyap, aku tunggu tindakan orang, tapi time tula ada silap berlaku..hahahah..kalau alert terlebih bahaya, senyap tak respon benda yang dah kita agak pun bahaya..hahahha








Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[Seterusnya..Aku Tak Normal Sangat]