[Ikat Rambut Hilang]

Sebenarnya aku tidak tahu mana pengikat rambut aku pergi..
rata aku mencari..
puas..
tidak juga aku temui..
 
Adakah dia ke bali?
Tidak mungkin..mana dia ada paspot dan tiada buat tempahan penerbangan..
 
Adakah dia dicuri?
Mungkin..mungkin diculik oleh penggemar ikat rambut..asudahh..habislah ikat rambut aku..jangan dinoda sudah..
 
Nasib la dulu aku penah beli pengepit rambut..
Jadi, dialah sebagai ganti..
 
hahahahaha..
macam bangang intro..
 
ini sebenarnya analogy je...
semenjak dua menjak ni..separuh jiwaku pergi (ikat rambut)..
dia dah tak da..
dia lebih suka menjadi teman sahaja..
aku redha..
 
masalah sekarang ialah..
aku ada satu hal yang perlu aku mengadu..
then..aku tak jumpa siapa aku nak adukan..
aku scroll down whatsapp list,
aku tengok siapa prospek yang boleh aku luahkan kebengangan aku..
aku pun jumpa seorang..(pengepit rambut)
aku cerita segala kat dia,,
tapi..
hati ini tetap merasa tidak puas..
seperti tidak biasa..
 
yela..selalu ikat rambut..nak baring nak pakai tudung senang..
kalau pengepit rambut kena adjust..kang baring rasa keras je kepala tercucuk dan pakai tudung,tudung boleh sangkut...tapi lama-lama biasalah..
 
*ikat rambut dan pengepit rambut lain jantina...
*sebenarnya, Allah tunggu je aku mengadu hal kat Dia,,tapi apa jenis manusia la aku ni.. mendahulukan benda lain yang ternyata tak boleh berbuat apa..Astaghfirallah..
 
 
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]