[Mencipta Lagu]

Aku ada seorang kawan..
Dia ada band..
dari sekolah dulu die ber band..
tapi band nya kalau dengar lagu-lagunya memang semua lagu heavy metal gila-gila..
yang pesyen nyanyi pakai tekak sebutir perkataan pun takkan dapat orang biasa tangkap dia sebut apa..
 
dah lama dia dengan band tu dan lama menyepi..
 
baru-baru ni diorang buat reunion dan reform balik band..
tapi cuba dengan konsep baru..
Masing-masing dah tua dan matang kononnya..
diorang baru sedar lagu-lagu diorang bukan semua lapisan masyarakat boleh layan..
dan diorang ada buat kajian yang lagu-lagu market sekarang macam:
 
1)Hyperact - Hanya Aku
2)Noah - Jika engkau
3)Cakra Khan punya lagu dll
 
Dia first time dengar lagu hyperact gelak sakan sebab rasa lagu tu lawak..
tapi hakikatnya lagu-lagu macam tula org Malaysia ramai suka dengar..hihihi
 
Oleh hal yang demikian, ada ke dia suruh aku cipta lagu dan lirik..hahahaha..memang aku ni berseni sangat la kan? (Mata memandang atas, lidah terjelir tangan di bahu)
 
aku pun cuba bakat mencipta lirik aku..hahaha..15 Minit dapat ini:
 
"Selama ini...Tidak kuat aku..
Merasa segala yang hadir..
Raut wajah.. Tidak menggambar apa..
Timbul segala persoalan..

chorus:

Jika itu jalanku..
Setiap liku..
Harusku harungi jua..

Jika kamu temanku..
Capailah tanganku..
Akan ku bawa kau ke sana.."

*Dapat ilham dari nasib penunggang motor di federal highway..hahaha
*Rentak aku tak tahu lagi..hihi

Comments

  1. kau memamg serba boleh kaembaik...segala benda kau dpt buat..aku bangga jd kawan kau...hehehehe...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

[New Template]

[32 Years Old]

[Finishing 2020]