[Job Bidan Terjun]

Minggu lepas aku busy gila...hahahaha..
hal ini kerana kawan aku ada job kat kampong aku dan dia perlu buat survey kat penduduk sekitar..dan aku ada di kampong, lantas aku tolong diorang tunjuk jalan dan nak round mana-mana..
 
kerja tu senang je, kena suruh orang buat kaji selidik...tapi correspondent nya orang tua-tua..soalannya panjang dan banyak..
cabaran nya pak cik mak cik ni tak faham dan tak tahu nak jawab apa..
so, kami kena memahamkan mereka.
.kena simplify soalan..kena cakap dalam bahasa mudah...
 
target kami 200 correspondent untuk  4 hari..bermakna sehari perlu mendapat 50 orang..tapi sayang, kerjasama dari penduduk setempat ok, cuma untuk seorang tu akan ambil masa 45minit hingga sejam..dan dalam sehari paling banyak kami dapat ialah 13 orang..
 
nak capai target tu punya la susah..yela..kena pergi rumah ke rumah..dan ada sesetengah pemimpin setempat tu, kumpul penduduk yang berkenaan kat dewan dan kami terang sekali gus..
ini Berjaya mendapat 20 lebih orang...ternyata Berjaya..
 
Job bidan terjun ni berlaku apabila mereka memerlukan lagi seorang rakan sekerja..dan aku free untuk 3 bulan punya projek ini, aku pun memutuskan untuk join job ini...
 
Ada gaji..ada elaun makan dan tempat tinggal..tapi memang banyak outstation..sebab ni bahagian kaji selidik..merata pelusuk Malaysia akan kami pergi..hehe
 

*Sepatutnya aku berada di Johor sekarang..sebab kena buat kaji selidik kat sana pulak..tapi sebab aku baru masuk dan tak jumpa boss besar lagi, kira-kira aku tak settle lagi lapor diri dan masuk kerja..hehe
*Selain itu, kerja ini kena tahan maki,mulut manis dan sopan santun...semua tu kurang pada aku..hahahaha

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[32 Years Old]

[Finishing 2020]