[Unemployed]

3 hari.. 3 hari sudah cukup aku tunggu kerja yang sepatut aku buat..
aku tak berdiam diri..
aku rajin betul follow up dengan ketua projek, teammate,,
tapi mungkin problem network, masa dan ketika diorang tak boleh nak respon..
pada mereka soalan aku susah sangat mungkin...
 
contoh:
 
soalan 1) Aku kena buat apa sekarang?hehe
soalan 2) Aku mana?
soalan 3) Weh..balik dah ke?
soalan 4) Aku ni nak tunggu mana la outstation ni..boss senyap ni..
 
 
dan di soalan ke 4 itu la baru ada jawapan..
jawapan yang tidak aku bersedia langsung..
jawapan yang merudum jiwa selama 3 hari aku tunggu..
 ni..jawapannya:
 
"Kaem,mslah skang ni adalah ko sorg pompuan..
 
Yg lain sume laki dlm team ni..."
(Exactly cara tulisan dan gaya bahasa from the original mesej)
 
mereka nak jaga hati atau apa aku tak pasti..
Tapi..pada hemat aku la..
benda macam ni awal-awal lagi please la cakap kat aku..
seriously, aku locked diri aku dari buat benda lain..
takut-takut tak alert dengan telefon diorang suruh apa-apa ke..
takut nak pergi mana-mana
kot-kot nanti aku cross negeri lambat dan payah nak kumpul..
dan sebagainya..
 
Aku just fikir positif mungkin diorang busy..penat so tidur..workload berlambak.. dan sebagainya..
 
tapi, mereka aktf di FB menyebabkan aku sedikit kecewa..
sampai tak boleh nak bagitau hal sebenar kat aku...
 
*Apa-apa pun, aku wish good luck kat korang,,,aku just tolong apa yang termampu..kurang lebih aku minta halal..maaf kalau aku menyusahkan atau apa-apa..thanks sebab fikir kebajikan aku..XOXO
 

 
 

Comments

Popular posts from this blog

[New Template]

[Finishing 2020]

[23 February 2015]